הקבלנים: כחלון זורה חול בעיני הציבור, הוא איבד את הדרך.

"כחלון זורה חול בעיניים של הציבור, הוא רוצה למשוך את הזמן עד לבחירות והוא מנסה להסתיר את הכישלונות שלו באמצעות הכפשה של הקבלנים, אך האמת בסוף תטפח על פניו". אמר יהושוע שפונדר, יו"ר ארגון הקבלנים בכנס הארגון שנערך בסוף השבוע. 

"כחלון זורה חול בעיניים של הציבור, הוא רוצה למשוך את הזמן עד לבחירות והוא מנסה להסתיר את הכישלונות שלו באמצעות הכפשה של הקבלנים, אך האמת בסוף תטפח על פניו. רק השבוע הוא הבטיח לציבור שעוד חברות זרות יגיעו לבנות את הארץ, אבל החברות הזרות לא יבנו בישראל, גם תוכנית זו נועדה לכישלון. הוא משקיע מאמץ רב לפגוע בנו הקבלנים, אך אין לו ברירה - אנחנו בונים את הארץ. צר לי מאוד על הדרך של שר האוצר ועל חוסר שיתוף הפעולה שלו" דברים שאמר יהושע שפונדר, יו"ר ארגון הקבלנים - מחוז השרון והשומרון בכנס הארגון אשר נערך בסוף השבוע.

 

 

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק אמר בכנס כי "כחלון איבד את הדרך, הוא אובססיבי לתוכנית "מחיר למשתכן" שלו, וכשמתפרסמים נתונים לא מחמיאים לתכנית כמו ירידה בהתחלות בנייה הוא הופך את הקבלנים שעיר לעזאזל לכישלון שלו ומגביר את התקפת הציבור כנגדנו.

 

כחלון מציג את הקבלנים כאויבי העם והוא מנהל נגד בוני הארץ מערכת הסתה חסרת תקדים תוך שימוש בתעמולה בוטה. ההסתה שלו נגד ענף הבנייה היא בושה וביזיון עבור שר מכהן בישראל.

 

האמת היא שמי ששולטת בענף כולו היא המדינה. היא שולטת על הקרקעות, על העובדים, על המיסים, על ההיטלים. המרוויחה העיקרית בשנים האחרונות מהעלייה של מחירי הדיור היא בעיקר המדינה והיא ממשיכה להרוויח גם בשנתיים האחרונות על אף התכניות של האוצר.

 

על כל עובד זר שעובד כאן מרוויחה המדינה מהקבלן  15% מעל שכר הברוטו שלו. והאיום החדש של שר האוצר הוא שיביא חברות זרות נוספות ואני אומר שזה קשקוש אחד גדול. נפגשתי עם חברות זרות בארץ ובסין, איזו סיבה יש להם לבוא לבנות כאן ולהתמודד עם הבירוקרטיה והרגולציה אצלנו כשהם יכולים לעבוד בכל מקום בעולם?".

 

רוני בריק - נשיא התאחדות בוני הארץ בכנס ארגון קבלני השרון - צילום יחצ.

 

עוד הוסיף בריק: "תוכנית הדגל "מחיר למשתכן" לא עובדת. מרגישים את זה בעיקר בפריפריה. קבלנים לא ניגשים למכרזים וזכאים לא ניגשים להגרלות. כחלון מבין שיש בעיה אז הוא מחלק פתקי הגרלה לפרויקטים שלא יצאו לדרך.  נפגשתי עם קבלנים שזכו במכרזים של מחיר למשתכן במבשרת ציון, הם שילמו כ- 70-80 מיליון ₪ עבור הקרקע ויש גם זוכים בהגרלות, אך הרשות המקומית לא מאשרת את הבנייה ואומרת להם: "תגרסו את התוכניות שלכם, אצלי לא יהיה מחיר למשתכן. אני דורש כביש, עד שלא יהיה כביש, לא יהיו דירות". מה הקבלנים והזוכים אמורים לעשות? למה המדינה לא דואגת לפתור את כל הבעיות האלו לפני שמשווקת קרקעות לקבלנים ואשליות לציבור?".

 

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי אמר אף הוא בכנס כי: "הממשלה פוגעת לשווא בענף הבנייה כולו והתעשיות הנלוות. כחלון הופך את היזמים, הקבלנים והעוסקים בענף ל"אויבי הציבור" למרות שהמדינה היא המרוויחה העיקרית, המדינה מרוויחה עד 60% ממחיר הדירה.

 

האמירות של שר האוצר הן לא אחראיות ופוגעות ב  - 550 אלף משפחות אשר מתפרנסות מענף הבנייה. הוזלה של מחירי הדירות בישראל לא צריכה לבוא על חשבון אותן משפחות, המדינה היא זו שצריכה לקחת אחריות - להפחית במיסים, להפחית מההכנסות שלה על מנת לעזור לציבור מחוסרי הדירות. במקום זה מנסה השר לכופף מחירים דרך הקבלנים והתעשיות ונכנס בהם בכל הכוח".